“ମାନବ ସେବା ହିଁ ମାଧବ ସେବା” ଯେହେତୁ କୁହାଯାଇଛି ମାନବର ସେବାହିଁ
ପ୍ରକୃତ ଇଶ୍ୱରଙ୍କ ସେବା ଦୀନ,ଦରିଦ୍ର,ରୋଗୀ,ଦୂଃଖି ଏହି ମାନଙ୍କର ସେବା ହିଁ ବାସ୍ତବରେ
ଇଶ୍ୱରଙ୍କ ସେବା ଠିକ ସେହିପରି ଗୋ-ସେବା ମଧ୍ୟ ହେଉଛି ପ୍ରକୃତ ଇଶ୍ୱର ସେବା ସନାତନ ହିନ୍ଦୁ
ଧର୍ମରେ ଗୋ-ସେବାକୁ ସବୁଠାରୁ ମହତ୍ ସେବା ବୋଲି କୁହାଯାଇଛି ଆମ୍ଭର ଆର୍ଯ୍ୟ ସଂସ୍କୃତି
ଅନୂଯାୟୀ “ଧର୍ମାକାମମୋକ୍ଷ” ଅର୍ଥାତ ଧର୍ମ ଅର୍ଥ , କାମ ଏବଂ ମୋକ୍ଷ
ଏହି ଚତୁର୍ବର୍ଗ ପୁରୁଷାର୍ଥ ହିଁ ସର୍ବ ଦେବମୟୀ ଗୋ ମାତାଙ୍କ ଠାରୁ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଥାଏ ବେଦ
ଗୋ-ସେବାରେ ମହିମା ଗାନ କରି ଗୋ-ମାତା ଙ୍କୁ ଅଖିଳ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡର ସ୍ୱରୂପ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି
କେବଳ ସେତିକି ନୁହେଁ ଗୋ-ମାତାକୁ ବିଶ୍ୱସ୍ୱରୂପା ବୋଲି ବର୍ଣ୍ଣନା କରି ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ପୂରାଣ,ମହାଭାରତ,ପଦ୍ମପୂରାଣ,ଅର୍ଥବବେଦ,ଭବିଷ୍ୟପୂରାଣ ତଥା
ସ୍କନ୍ଧପୂରାଣ ଶତମୂଖ ହୋଇଉଠିଛନ୍ତି “ଏତଦ୍ବୈ ବିଶ୍ୱରୂପଂ ସର୍ବରୂପଂ ଗୋରୂପମ” ଭଗବାନ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ମଧ୍ୟ ଭଗବତ ଗୀତାରେ କହିଛନ୍ତି “ଗବାଂ ମଧ୍ୟେ ବସାମ୍ୟହମ୍” ଏଣୁ ଗୋମାତାର ସେବା କରିବା ଦ୍ୱାରା ସେବକ
ହିଁ ଭଗବତ ସ୍ୱରୂପ ଓ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ଯୁକ୍ତ ହୋଇଥାନ୍ତି
ପ୍ରାଚୀନ କାଳରେ ଋଷିକୂଳ ଓ ଗୁରୁକୁଳ ରେ ଗୋ-ସେବା ପ୍ରତି ଯଥେଷ୍ଟ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଉଥିଲା
ଗୋ-ମାତାର ସେବା ଦ୍ୱାରା ଆମ୍ଭେ ତେତିଶି କୋଟି ଦେବା ଦେବୀଙ୍କର ସେବା କରିଥାଉ କାରଣ ସର୍ବ
ଦେବା ଦେବୀ ଗୋ ଅଂଶ ରେ ବାସ କରିଥାନ୍ତି ଏପରିକି ଗୋ-ମାତା ର ପୃଷ୍ଠରେ ବ୍ରହ୍ମା,ଗଳ
ପ୍ରଦେଶରେ ବିଷ୍ଣୁ,ମୂଖରେ ରୁଦ୍ର ବାସ କରନ୍ତି ବୋଲି ଶାସ୍ତ୍ରରେ ବର୍ଣ୍ଣିତ ଅଛି ଯେପରି “ପୃଷ୍ଠେ ବ୍ରହ୍ମା ଗଳେ ବିଷ୍ଣୁ ମୁଖେ ରୁଦ୍ର
ପ୍ରତିଷ୍ଠିତଃ” ଏହା ଦ୍ୱାରା ସାଧନା ଭକ୍ତିର ସିଦ୍ଧି ଶୀଘ୍ରମିଳେ
ଭକ୍ତି ସଂହିତାରେ ଅତ୍ରି ମୂନୀ କହିହନ୍ତି -
“ଯତ୍ର ବେଦଧ୍ୱନୀ ଧ୍ୱାନ୍ତଂ ନଚ ଗୋଭିରଳଂ କୃତମ
ଯନ୍ନ ବାଳୈଃ ପରିବାତଂ ଶ୍ମଶାନମିବତଦ୍ ଗୃହମ”
ଅର୍ଥାତ ଯେଉଁ ଗୃହରେ ବେଦଧ୍ୱନୀ ହୁଏନାହିଁ
, ଯେଉଁ ଗୃହରେ ଗୋ-ମାତା ନାହାନ୍ତି ଯେଉଁ ଗୃହରେ ସନ୍ତାନର କୋଳାହଳ ନାହିଁ ସେ ଗୃହ ଶ୍ମଶାନ ଭଳି
ଗୋ-ସେବା ଦ୍ୱାରା ଧନ , ସନ୍ତାନ ଓ ଦୀର୍ଘାୟୁଷ ପ୍ରାପ୍ତି ହୋଇଥାଏ ଗୋ-ମାତା ପ୍ରସନ୍ନ ହେଲେ
ସମସ୍ତ କାମନା ପୂରଣ ହୋଇଥାଏ ଅତଏବ ପ୍ରତ୍ୟେକ ହିନ୍ଦୁ ଗୋ-ମାତାଙ୍କୁ ସେବା କରିବା ଉଚିତ
ସନାତନ ହିନ୍ଦୁ ଧର୍ମରେ ଗାଇକୁ ମାତା ବୋଲି ସମ୍ବୋଧନ କରାଯାଇଛି ଏହାର ଯଥେଷ୍ଟ ଯୁକ୍ତି
ସଂଗତ କାରଣ ରହିଛି ମୂଖ୍ୟତଃ ଗାଈର କ୍ଷୀର ମା’ କ୍ଷୀରର ବିକଳ୍ପ ଅଟେ ଦୁଃର୍ଭାଗ୍ୟ ବସତଃ
କୌଣସି ଶିଶୁ ଜନ୍ମପରେ ମାତୃହରା ହେଲେ ଗାଈର କ୍ଷୀର ହିଁ ତାର ଜୀବନ ରକ୍ଷା ହୋଇଥାଏ ଗାଈର
ଗୋବର ଜୀବାଣୁ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ଥିବାରୁ ମାଟି ଘରର ଚଟାଣ କୁ ଗୋବରରେ ଲିପାଯାଏ ପ୍ରତ୍ୟେକ
ପୂଜାକର୍ମରେ ଗାଈର କ୍ଷୀର ତଥା ତହିଁରୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଘିଅ,ଦହି,ଲହୁଣୀ ଆଦି ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଥାଏ
ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ ପଞ୍ଚାମୃତ – (କ୍ଷୀର,ଦହି,ଘିଅ,ମହୂ ଓ ଗୁଡ) ଓ ପଞ୍ଚଗବ୍ୟ (କ୍ଷୀର,ଦହି,ଘିଅ,ଗୋମୟ
ଓ ଗୋମୂତ୍ର) ପ୍ରତ୍ୟେକ ପୂଜାକର୍ମରେ ଆବଶ୍ୟକ ହେଉଥାଏ ଗାଈର କ୍ଷୀରରୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଘିଅ ବିନା
ଯଜ୍ଞ କାର୍ଯ୍ୟ ହୋଇପାରେ ନାହିଁ ଔଷଧ ପ୍ରସ୍ତୁତି ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହେଉଥିବା ଗୋରଚନା କେବଳ
ଗାଇର ପାକସ୍ଥଳୀରେ ହିଁ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥାଏ , ଗୋମୂତ୍ର ହେଉଛି ସକଳ ରୋଗର ବିନାସ କାରି ଗୋ
ବିଶେଷଜ୍ଞ ମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯାଇଥିବା ଗବେଷଣାରୁ ଜଣପଡିଛି ଯେ ଭୟଙ୍କର କର୍କଟ ରୋଗରେ
ଗୋ-ମୂତ୍ର,ବିଶଲ୍ୟ କରଣୀ ସଦୃଶ କାମ କରିଥାଏ ପୁଣି ଗୋ-ମୂତ୍ର ସେବନ ଅତ୍ୟଧିକ ମୋବାଇଲ ଫୋନ
ବ୍ୟବହାର ଜନିତ ମସ୍ତିଷ୍କ ଜନିତ ଟ୍ୟୁମରକୁ ଭଲ କରିଥାଏ ଏପରିକି ମୋବାଇଲ ବିକିରଣ ଯାହା ଆମ
ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଉପରେ କୁପ୍ରଭାବ ପକାଏ ସେଥିରୁ ରକ୍ଷା ପାଇବା ପାଇଁ ଗୋ-ସଂପଦର ସହଯୋଗ ମଧ୍ୟ
ଲୋଡାଯାଇପାରେ ଗାଈର ପୃଷ୍ଠ ଦେଶରେ ଏକ ନାଡିଅଛି , ଯାହା ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କ ଠାରୁ ଆସୁଥିବା
କ୍ଷତିକାରକ ଅତି ବାଇଗଣୀ ରଶ୍ମିକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରିଥାଏ ସେହିପରି ଗାଈର ଏହି ସୂର୍ଯ୍ୟକେତୁ
ନାଡି ମୋବାଇଲ ଟାୱାର ମାଧ୍ୟମରେ ଆସୁଥିବା ରଶ୍ମିକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରିଥାଏ ଯଦି ଗୃହ ନିକଟରେ
ଗୋବର ଗ୍ୟାସ ପ୍ଲାଣ୍ଟ ଥିବ , ଏହି ପ୍ଲାଣ୍ଟର ନିର୍ଗତ ଗ୍ୟାସ ପରିବେଶରେ ଥିବା ବିକରଣ ଜନିତ
ରଶ୍ମିକୁ ପ୍ରତିହତ କରିଥାଏ ଆପଣ ମାନେ ଜାଣିଲେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହେବେ ଯେ ବଜାରରେ ପୂଜା ପାର୍ବଣ
ସମୟରେ ମିଳୁଥିବା ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ମିଷ୍ଟାନ ରେ ଯେଉଂ ହାଲୁକା ରୂପାର ଜରି ଫଏଲର ସଜାଯାଇଥାଏ
ସେଗୁଡିକ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାଇଁ ଗାଈ ଓ ବଳଦର ଅନ୍ତନାଳୀ କୁ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଥାଏ ଗାଈ ଅନ୍ତର
ସ୍ୱତନ୍ତ୍ରତା ହେଉଛି ଯେ ଏହାବେଶ ମୁଲାୟମ ଓ ମଜଭୁତ ଏହା ଏତେ ମଜଭୁତ ଯେ ଅନେକ ଥର ହାତୁଡିରେ
ପିଟିଲେ ମଧ୍ୟ ଏହା ଫାଟିଯାଏ ନାହିଁ ଚାନ୍ଦିର ପତଳା ପତଳା ଖଣ୍ଡକୁ ଗାଈ ଓ ବଳଦ ର ଅନ୍ତରେ
ଗୁଡାଇ ଗୋଟିଏ ଉପରେ ଗୋଟିଏ ପରସ୍ତକୁ ରଖିଦିଆଯାଇ କାଠ ହାତୁଡିରେ ସେ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପିଟାଯାଏ ଯେ
ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଉକ୍ତଚାନ୍ଦି ଖଣ୍ଡ ଗୁଡିକ ମେଳିଯାଇ ଚାନ୍ଦି ଫଏଲରେ ପରିଣତ ନହୋଇଛି ଏହି ପତଳା
ଫଏଲକୁ ବିଭିନ୍ନ ମିଷ୍ଟାନ ଉପରେ ଲଗାଯାଇ ମିଷ୍ଟାନ ଆକର୍ଷଣିୟ କରାଯାଏ କିନ୍ତୁ ଏହା ଖାଇବା
ଦ୍ୱାରା ଆମ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଓ ମସ୍ତିଷ୍କ ଉପରେ ଅନେକ କୁପ୍ରଭାବ ପଡିଥାଏ କାରଣ ଫଏଲ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାଇଁ
ବ୍ୟବହୃତ ଚାନ୍ଦି ଖଣ୍ଡରେ ଯେଉଁ ପରିମାଣରେ ଚାନ୍ଦି ରହିବାକଥା ତାହା ଦିଆନଯାଇ ସେଥିରେ
ସୀସା,କ୍ରୋମିୟମ ଏବଂ ନିମ୍ନମାନର ଏଲୁମିନିୟମ ମିଶ୍ରଣ କରାଯାଏ କୋଲକାତା ବଜାରରେ ମିଳୁଥିବା ଏ
ପ୍ରକାର ଜରିଗୁଡା ମିଠାଇ କୁ “ଇଣ୍ଡିଆନ ଟେକ୍ନୋଲଜି ରିସର୍ଚ୍ଚ ସେଣ୍ଟର” ଏବଂ ପି.ଜି.ଆଇ. ର କ୍ୟାନସର ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ଯାଞ୍ଚ କରାଯିବା
ପରେ ଜଣା ପଡିଛି ଏହା ଖାଇବା ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ କ୍ଷତିକାରକ ହେବା ସହିତ ଶାକାହାରି ଏବଂ
ଧାର୍ମିକ ଚିନ୍ତାଧାରା ସମ୍ପର୍ନ୍ନ ବ୍ୟକ୍ତି ବିଷେଶ ଙ୍କ ପାଇଁ ଘୋର ପାପ ସମାନ ଖାଦ୍ୟ
ପଦାର୍ଥରେ ଏହା ବର୍ଜିତ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ଏତଦ୍ ବ୍ୟତିତ କୃଷି ପ୍ରଧାନ ଦେଶ ଭାରତ ବର୍ଷର
ସମୃଦ୍ଧି ଅନେକାଂଶରେ ଗୋ-ବଂଶ ସହିତ ଜଡିତ ଜମିର ଉର୍ବରତା ପାଇଁ ଗୋବର ଖତର ପ୍ରୟୋଗ ଆଦିମ
କାଳରୁ କରାଯାଇଛି ରାସାୟନିକ ସାର ପ୍ରୟୋଗ ଦ୍ୱାରା ଫସଲ ଉତ୍ପାଦନ ସାମୟିକ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଥିଲେ
ମଧ୍ୟ ଜମିର ଉର୍ବରତାର ମାନ ଓ ଫସଲ ଉତ୍ପାଦନ କ୍ରମସଃ ହ୍ରାସ ପାଉଛି ଓ ଉତ୍ପାଦନ ବ୍ୟୟ ବୃଦ୍ଧି ହେବାରେ ଲାଗିଛି ଯାହା
ଫଳରେ ଋଣ କରଜ କରି ଚାଷୀ ଅଧିକ ଉତ୍ପାଦନ ପାଇଁ ଆଶା ରଖି ଚାଷରେ ଅଧିକ ବ୍ୟୟ କରୁଥିଲେ ମଧ୍ୟ
ଆଶାନୂରୁପ ଉତ୍ପାଦନ ନପାଇ ଋଣ ସୁଝିବାକୁ ଅସମର୍ଥ ହୋଇ ଆତ୍ମହତ୍ୟା କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହେଉଛି ଫଳରେ
କୃଷି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଗୋବର ଖତ ଓ ଯୈବିକ ସାର ର ପ୍ରୟୋଗ ପ୍ରତି ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଉଛି
କିନ୍ତୁ ଗାଈ ଗୋରୁଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ହ୍ରସ ହେବା ଯୋଗୁ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପରିମାଣରେ ଖତ ଉପଲଭଧ
ହୋଇପାରୁନାହିଁ ଆବଶ୍ୟକ ଅନୁଯାୟୀ କ୍ଷୀର ମଧ୍ୟ
ଉତ୍ପାଦନ ହୋଇପାରୁନାହିଁ
ଗୋ-ବଂଶର ହ୍ରାସର ପ୍ରମୂଖ କାରଣ ହେଉଛି ଗୋ-ହତ୍ୟା ଭାରତରେ ପ୍ରତିଦିନ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ
ସଂଖ୍ୟାରେ ଗାଈ ଗୋରୁଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରାଯାଉଛି ପରାଧନ ଭାରତ ବର୍ଷ ଅପେକ୍ଷା ସ୍ୱାଧୀନ ଭାରତ
ବର୍ଷରେ ଗୋ-ହତ୍ୟାର ସଂଖ୍ୟା ଅଧିକ ହୋଇଛି ଗୋ-ହତ୍ୟାକୁ ସଂପୁର୍ଣ୍ନ ବିରୋଧ କରୁଥିବା ମହାତ୍ମା
ଗାନ୍ଧି ଏକଦା ଚିନ୍ତା କରୁଥିଲେ ଯେ ସ୍ୱାଧିନତା ପରେ କଲମ ମୂନରେ ଗୋ-ହତ୍ୟା ବନ୍ଦ ହୋଇଯିବ
କିନ୍ତୁ ହେଲା ଓଲୋଟା ଯେତେ ପରିମାଣରେ ମୋଗଲ ଓ ଇଂରେଜ ମାନଙ୍କ ଅମଳରେ ହେଉନଥିଲା ତାହାଠାରୁ
ଅଧିକ ପରିମାଣରେ ଗୋ-ହତ୍ୟା ଏବେ ହେବାରେ ଲାଗିଛି ଦେଶରେ ଏବେ ୪୦,୦୦୦ କଂସେଇ ଖାନା କାର୍ଯ୍ୟ
କରୁଛି ଗୋ-ହତ୍ୟା ବର୍ତ୍ତମାନ ଘରୋଇ ଉଦ୍ୟୋଗରେ ପରିଣତ ହୋଇଗଲାଣି ପ୍ରତିଦିନ ଶହ ଶହ
ସଂଖ୍ୟାରେ ଗାଈଗୋରୁ ଟ୍ରକରେ ଲଦାହୋଇ ବା ଚଲାଇ ଚଲାଇ କଂସାଇ ଖାନାକୁ ନିଆଯିବାର ଦେଖିବାକୁ
ମିଳୁଛି ପ୍ରତିଦିନ ହଜାର ହଜାର ସଂଖ୍ୟାରେ କଂସାଇ ଖାନାରେ ନୃଶଂସ ଭାବରେ ହତ୍ୟା କରାଯାଉଛି
ଗୋ-ମାତା ଭଳି ଏକ ଉପକାରୀ ପ୍ରାଣୀକୁ ହତ୍ୟା କରିବା କେତେଦୁର ଯୁକ୍ତି ଯୁକ୍ତ ? ପବିତ୍ର ଧର୍ମ
ଗ୍ରନ୍ଥ ମାନଙ୍କରେ ଗାଈ ବଳଦଙ୍କୁ ହତ୍ୟାକରିବା କେଉଁଠି ଲେଖାଯାଇନାହିଁ ଅନ୍ୟ ପକ୍ଷରେ ମନୁଷ୍ୟ
କ’ଣ ଖାଇବା ଉଚିତ ଲେଖାଯାଇଅଛି ଆମ୍ଭ ମାନଙ୍କୁ ଜୀବନ ଦାନ କରୁଥିବା ଗୋ-ମାତା ର ସୁରକ୍ଷା
କରିବା ଆମ୍ଭର ନୈତିକ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ନୁହେଁ ବରଂ ଏହା ହେଉଛି ମାନବତାର ଧର୍ମ ଭାରତରେ
ଗୋ-ହତ୍ୟାକୁ ନେଇ ଅନେକ ଫତୱା ଜାରି କରାଯାଇଛି ହିନ୍ଦୁ ଓ ମୁସଲମାନ ମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ
ଐକ୍ୟସ୍ଥାପନ କରିବା ପାଇଁ ମୋଗଲ ସମ୍ରାଟ ବାହାଦୂର ଶାହାଜାଫର ୨୮ ଜୁଲାଇ ୧୮୫୭ରେ ଏକ ଘୋଷଣା
ନାମାରେ ଭାରତରେ ଗୋ-ହତ୍ୟାକୁ ନିଷେଧ କରିଥିଲେ ଗୋ-ହତ୍ୟା କରୁଥିବା ଲୋକେ ଶମ୍ରାଟଙ୍କର ଶତୃ
ବୋଲି ବିବେଚିତ ହେବେ ଓ ତାଙ୍କୁ ମୃତ୍ୟୁ ଦଣ୍ଡରେ ଦଣ୍ଡିତ କରାଯିବ ବୋଲି ଏଥିରେ ଉଲ୍ଲେଖ ଥିଲା
ଇସଲାମିକ ପଣ୍ଡିତ ଓ ଧର୍ମଗୁରୁ ମାନେ ଗୋ-ହତ୍ୟା ବିରୁଦ୍ଧରେ ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ୧୭୭ଟି ଫତୱା ଜାରି
କରିସାରିଲେଣି
ଗୋ-ସମ୍ପଦର ସୂରକ୍ଷା ପାଇଁ ଭାରତରେ ୧୮୭୦ ଦଶକରେ ଗୋ-ସୂରକ୍ଷା ଆନ୍ଦୋଳନର ସୂତ୍ରପାତ
ହୋଇଥିଲା ୧୮୮୨ ମସିହା ପଞ୍ଜାବରେ ସର୍ବପ୍ରଥମେ ଗୌରକ୍ଷଣ ସଭା ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯାଇ ଏହି
ଆନ୍ଦୋଳନକୁ ତିବ୍ରତର କରାଯାଇଥିଲା ଏହା ଦୃତ ଗତିରେ ଭାରତର ଉତ୍ତର ପଶ୍ଚିମାଞ୍ଚଳ ରାଜ୍ୟ ,
ଅବଧ , ରୋହିଲା ଖଣ୍ଡ , ବମ୍ବେ , ବଙ୍ଗଳା ଓ ସମଗ୍ର ମାନ୍ଦ୍ରାଜ ଓ ସମଗ୍ର ଉତ୍ତର ଭରତକୁ
ବ୍ୟାପିଯାଇଥିଲା ଗୌରକ୍ଷିଣୀ ସଭା ଗାଈ ମାନଙ୍କୁ ଉଦ୍ଧାର କରି ଗୋଶାଳା ନିର୍ମାଣ କରି ସେଠାରେ
ସେମାନଙ୍କର ଯତ୍ନ ନେଉଥିଲେ ଆର୍ଯ୍ୟ ସମାଜର ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା ସ୍ୱାମୀ ଦୟାନନ୍ଦ ସ୍ୱରସ୍ୱତୀ ଙ୍କ
ପୃଷ୍ଠପୋଷକତାରେ ୧୮୮୨ ରୁ ୧୮୯୩ ମସିହା ମଧ୍ୟରେ ଏହାକୁ ପରିବ୍ୟାପ୍ତ କରାଯାଇଥିଲା ଆର୍ଯ୍ୟ
ସମାଜର ସଦସ୍ୟ ମାନେ ଭାରତର ଚତୁର୍ଦିଗ ଭ୍ରମଣ କରି ଗୋ-ସୁରକ୍ଷା ଅନୁଷ୍ଠାନ ମାନ ଗଢିଥିଲେ ଓ
ସେଥିରେ ଲୋକଙ୍କୁ ସାମିଲ କରାଇଥିଲେ ୧୮୮୧ ରେ ସ୍ୱାମୀ ଦୟାନନ୍ଦ ସରସ୍ୱତୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଲିଖିତ ‘ଗୋ
କରୁଣା ନିଧି’ ପୁସ୍ତକରେ ଗୋ-ହତ୍ୟାକୁ ଦୃଢ ବିରୋଧ କରି ଏହାକୁ ହିନ୍ଦୁ ବିରୋଧି କାର୍ଯ୍ୟ ବୋଲି
ସେ ମତ ଦେଇଥିଲେ ସେତେବେଳେ ଉତ୍ତର ଭାରତର ଗୋ-ସୁରକ୍ଷା ଆନ୍ଦୋଳନର ଆଉଜଣେ ଉତ୍ସଗୀକୃତ
ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱଥିଲେ ବିଜୟପାଲ ବାଘଲେ ଯିଏକି ଏହି ଆନ୍ଦୋଳନକୁ ଚରମ ଶିଖରରେ ପହଞ୍ଚାଇଥିଲେ
ସେତେବେଳେ ପ୍ରାୟ ତିନି ଲକ୍ଷ ପଚାଶ ହଜାର ଦସ୍ତଖତ ସଂଗ୍ରହ କରାଯାଇ ଗୋ-ହତ୍ୟାକୁ ନିଷେଧ କରିବା
ପାଇଁ ସରକାରଙ୍କଠାରେ ଦାବୀ କରାଯାଇଥିଲା ୧୮୯୩ ମସିହାରେ ଗୋ-ସୁରକ୍ଷା ଆନ୍ଦୋଳନ ଚରମ ସୀମାରେ
ପହଞ୍ଚିଥିଲା ଏହି ଆନ୍ଦୋଳନକୁ ମୁସଲମାନ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ବିରିଧ କରିବା ଯୋଗୁଁ ଦୁଇ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ
ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରାୟ ୪୦ ରୁ ୪୫ ଟି ଦଙ୍ଗା ସଂଗଠିତ ହୋଇଥିଲା ଯେଉଁଥିରେ ମୋଟ ୧୦୭ଜଣ ଲୋକ ପ୍ରାଣ
ହରାଇଥିଲେ
ଯାହାହେଉ ସର୍ବଶେଷରେ ବିଭିନ୍ନ ରାଜ୍ୟରେ ସରକାର ଗୋ-ହତ୍ୟାକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ଗୋ ସୁରକ୍ଷା
ଆଇନ ପ୍ରଣୟନ କଲେ ସର୍ବପ୍ରଥମେ ୧୯୩୨ ମସିହାରେ ଜାମ୍ମୁ କାଶ୍ମିର ସରକାର ଗୋ-ସୁରକ୍ଷା ଆଇନ
ପ୍ରଣୟନ କରିଥିଲେ ଓଡିଶାରେ ୧୯୬୦ ମସିହାରେ “The
Odisha Prevention of cow slaughter Act” ପ୍ରଣୟନ କରାଯାଇଥିଲା
ଗୋ-ମାତାଙ୍କର ପୂଜା,ସୁରକ୍ଷା ଓ ସଂବର୍ଦ୍ଧନ ପାଇଁ କଟକରେ ସ୍ୱାଧିନତା ପୂର୍ବରୁ “ଭିକ୍ଟୋରିୟା ଗୋରକ୍ଷଣୀ ସଭା” ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା ଏବେ ଏହାର ନାମ
ପରିବର୍ତ୍ତନ କରାଯାଇ “ଶ୍ରୀ ଗୋପାଳ କୃଷ୍ଣ ଗୋଶାଳା” ହୋଇଛି ଯେଉଁଠି ବର୍ତ୍ତମାନ ୭୮୫ଟି ଗାଈ ଓ ୩୯୦ଟି ବାଛୁରି ଅଛନ୍ତି
ସେହିପରି ବାଲେଶ୍ୱରର ନୀଳଗିରି ଅଞ୍ଚଳରେ ଖଇରବଣୀ ଠାରେ ବିଧାୟକ ପ୍ରତାପ ଚନ୍ଦ୍ର ଷଡଙ୍ଗୀ
ଙ୍କ ତତ୍ତ୍ୱାବଧାନରେ ଏକ ଗୋଶାଳା ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯାଇଛି ବେଆଇନ ଭାବେ ଗାଈ ଗୋରୁଙ୍କୁ ଟ୍ରକରେ
ବସ୍ତାଲଦିଲା ପରି ଲଦି କଂସେଇ ଖାନାକୁ ନିଆଯାଉଥିବା ବେଳେ ସେମାନଙ୍କୁ ଉଦ୍ଧାର କରାଯାଇ ଖଇରବଣୀ
ଠାରେ ସେମାନଙ୍କର ଯତ୍ନ ନିଆଯାଉଛି ବର୍ତ୍ତମାନ ଉକ୍ତ ଗୋଶାଳାରେ ୮ଶହ ରୁ ଅଧିକ ଗାଈ ଗୋରୁ
ଅଛନ୍ତି
ସବୁଠାରୁ ଦୁଃଖ ଓ ଲଜ୍ଜାର କଥାଯେ ବର୍ତ୍ତମାନ ସମାଜରେ କୁକୁରର ଆଦର ବେଶି ଦାମୀ ସାବୁନରେ
ଗାଧୋଉଛି ମାଉଁସ ଭାତ,କ୍ଷୀର ଖାଉଛି ଓ ପାଖରେ ବିଛଣାରେ ଶୋଉଛି ଦୈନିକ ଶହ ଶହ ଟଙ୍କା ତା ପାଇଁ
ଖର୍ଚ୍ଚ କରାଯାଉଛି କିନ୍ତୁ ଘିଅ ଦୁଗ୍ଧ ଦେଇ ଆମ ଶରୀର ଓ ପ୍ରାଣ କୁ ପୁଷ୍ଟ କରୁଥିବା ଗୋମାତା
ବୁଢୀ ହେଲେ ଓ ଜୀବନ ସାରା ସେବାଦେଉଥିବା ବଳଦ ବୁଢା ହେଲେ ତାଙ୍କୁ କଂସେଇ କୁ ବିକ୍ରୀ କରାଯାଉଛି
ଏହା ଠାରୁ ଆଉ ଲଜ୍ଜାର କଥା କ’ଣ ଅଛି ?
“ବୁଢୀ ହେଲେ ଗାଈ ମାଉଁସ ହୁଅଇ
କ୍ଷୀର ଦେଲା ବେଳେ ମାତା
ହଡା ବଳଦର ଆତ୍ମକାହାଣୀରେ
ପୁରିଛି ରଚନା ଖାତା
ଏଠି କଂସେଇ ହାତରେ ନେତା
ଶିଙ୍ଗ ପାନିଆରେ ମୁଣ୍ଡ୍ରେ ସୁତାଲୋ
ପାଦରେ ଚମଡା ଯୋତା
ଆଉ ଶେଜରେ ଶୋଉଛି କୁତ୍ତା
ଲହୁ ଲୁହ ଢାଳି ଗୁମୁରି ଗୁମୁରି
କାନ୍ଦୁଛି ଗୋ-ମାତା”
ନିରଞ୍ଜନ ପଢିଆରୀ,ସାଧାରଣ ସମ୍ପାଦକ,
ନେସ୍କୋ ଶକ୍ତି କର୍ମଚାରୀ ସଂଘ
No comments:
Post a Comment